lördag 7 april 2012

Annorlunda bröllopskort

Sedan en vecka tillbaka är min kompis Tommy och hans Jenny makar.
    Jag fick äran att göra inbjudningskorten - vilket visade sig bli annat än enkelt. Som jag skrivit tidigare har jag inte fått mina papper från Mimas scrapbooking. Jag hade köpt kolsvarta, blanka papper som jag tror hade gjort sig jättebra till ändamålet då färgtemat på bröllopet var just svart.
    Jag har inte orkat ringa tillbaka till butiken (vi har alltså pratat om det här en gång) och gnälla. Har däremot mejlat flera gånger och så fort det började strula med leveransen slutade hon att svara. Himla synd då jag tycker att butiken haft bra service tidigare.

Innan jag satte igång med produktionen fick jag ett utkast som paret gjort. Det gjorde det hela enkelt, ända tills de skulle ändra i texten och den blev fem gånger så lång... Minst. Då var det bara att tänka om, och jag tycker att resultatet blev helt okej.
    Är dock inte riktigt nöjd, eftersom jag vet hur snyggt det hade blivit om jag fått mina papper.
    Förresten, är det någon som känner igen symbolen på framsidan? Jag har komponerat den, med hjälp av min man, och skurit ut den med min Cricut expression. Använde 3d-kuddar för att få lite effekt på det annars ganska platta kortet.

Nå, vad tycker ni? Har ni sett någon liknande bröllopsinbjudan tidigare?

Texten har jag skurit ut ur det svarta pappret
i stället för att skriva ut vita bokstäver och
klistra dit ett i taget.

På baksidan använde jag samma typsnitt
som på framsidan; Charlemagne Std.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar